Engelsiz Erişim

8.12.2016

  • Mobil telekomünikasyon hizmeti alan engelli aboneler için sağlanan kolaylık ve avantajlar nelerdir?

    Mobil telekomünikasyon hizmeti sunan işletmeciler tarafından görme/işitme/vd engelli aboneler için;

    • Abonelik sözleşmelerinin ve faturalarının asgari olarak Braille alfabesi ya da sesli olarak işletmeciler tarafından dinleme olanağının sunulması,
    • Engelli tüketicilere yönelik makul ölçüde ekonomik avantajlar ihtiva eden tarife ve kampanyalar sunulması,
    • İnternet sitelerinin engelli abonelerin yararlanabileceği şekilde erişilebilirliğinin sağlanması,
    • Tarifelerde ve hizmetin sunum koşullarında meydana gelen tüm değişikliklerin abonenin talebi doğrultusunda sesli SMS ile bildirilmesi,
    • Talep edilmesi halinde Sesli Konum Bilgisi hizmetinin engelli aboneler için, ücretsiz sunulması,
    • Engelli abonenin konum bilgisinin, engelli abonenin talebi doğrultusunda asgari bir telefon numarası tarafından da ücretsiz olarak öğrenilebilmesinin sağlanması,
    • Fatura ve kota dolum bilgilerinin, abonenin talep etmesi halinde, sesli mesaj olarak gönderimi, Ses Hizmetinden Bağımsız SMS veya veri (data) paketi hizmeti sunulması
    • Abonenin talebi doğrultusunda “Aradığınız kişi işitme engellidir.” bilgisinin ücretsiz olarak sunumu,
    • Engellilere yönelik olarak sunulan tüm hizmetlerin internet sayfası üzerinde tek başlık altında toplanarak engelli tüketicilerin bilgiye erişimlerinin kolaylaştırılması

    sağlanmaktadır.

     

     

  • Sabit telefon/intenet/uydu platform hizmetlerinden yararlanan engelli aboneler için sağlanan kolaylık ve avantajlar nelerdir?

    Sabit telefon/internet/uydu platform hizmeti sunan işletmeciler tarafından engelli aboneler için;

    • Abonelik sözleşmelerinin ve faturalarının asgari olarak Braille alfabesi ya da sesli olarak işletmeciler tarafından dinleme olanağının sunulması,
    • Engelli tüketicilere yönelik makul ölçüde ekonomik avantajlar ihtiva eden tarife ve kampanyalar sunulması,
    • 200.000’in üzerinde abonesi bulunan işletmecilerin internet sitelerinin engelli abonelerin yararlanabileceği şekilde erişilebilirliğinin sağlanması,
    • Engellilere yönelik olarak sunulan tüm hizmetlerin internet sayfası üzerinde tek başlık altında toplanarak engelli tüketicilerin bilgiye erişimlerinin kolaylaştırılması,
    • Engelli vatandaşlarımızın (gaziler, şehit/gazi eşleri ve şehit/gazinin birinci dereceden yakınları da dahil) tüm DSL, fiber ve kablo internet tarifelerinden %25 indirimli olarak yararlanabilmeleri,

    sağlanmaktadır.

     

     

  • BTK tarafından, hizmet kalitesi ölçütlerinin geliştirilmesinde engelli kullanıcıların ihtiyaçlarının dikkate alınması ve öncelik tanınması öngörülmekte midir?

    Evet; Kurumumuz tarafından hizmet kalitesi ölçütlerinin geliştirilmesinde acil numaralara erişim ve engelli kullanıcıların ihtiyaçları gibi özel durumların dikkate alınması söz konusu olup; bu kapsamda engelli abonelere yönelik arıza giderme süresi hizmet kalitesi ölçütlerine dahil edilmiştir.

     

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu

Eskişehir Yolu 10.Km No:276 06530 Çankaya/Ankara
© 2017 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu - Tüm Hakları Saklıdır