MÜŞTERİ HİZMETLERİ ARAMALARININ ÜCRETLENDİRİLMESİ HAKKINDA DÜZENLEME
Tüketici hak ve menfaatlerinin korunmasına yönelik önemli düzenlemeler yapan Kurumumuz, “elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerin müşteri hizmetlerine yapılan aramaların her yöne paketler kapsamındaki dakikalardan düşmemesi veya tarife kapsamındaki arama ücretlerinden daha pahalı olması” hususundaki tüketici şikâyetlerinin artması akabinde söz konusu çağrıların abonenin tarifesindeki dakika ücretinden daha fazla ücretlendirilmemesi amacıyla düzenleme yapılması planlanmaktadır. Yapılacak düzenlemeyle işletmecilerin müşteri hizmetlerine yapılan aramaların abonenin ses paketindeki dakikalardan düşmesi veya abonenin mevcut tarifesindeki dakika ücretine göre ücretlendirilmesi öngörülmektedir.
Söz konusu şikayetler kapsamındaki mağduriyetlerin giderilmesi amacıyla alınan 02/11/2015 tarihli ve 2015/DK-THD/492 sayılı Kurul Kararı kapsamında;
Söz konusu şikayetler kapsamındaki mağduriyetlerin giderilmesi amacıyla alınan 02/11/2015 tarihli ve 2015/DK-THD/492 sayılı Kurul Kararı kapsamında;
- Abonelerin hizmet aldıkları işletmeciye ait müşteri hizmetleri numarasına doğru arama yapması halinde; uygulanacak ücretlerin ilgili abonelik paketlerinin şebeke içi yönüne doğru arama ücretlerinden yüksek belirlenmemesi ve ilgili abonelik paketleri kapsamında şebeke içine doğru tanınan görüşme sürelerine dâhil edilmesi,
- Abonelerin farklı bir şebekedeki müşteri hizmetleri numarasına doğru arama yapması halinde; uygulanacak ücretlerin ilgili abonelik paketlerinin çağrının sonlandırıldığı şebeke yönüne doğru arama ücretlerinden yüksek belirlenmemesi ve ilgili abonelik paketleri kapsamında çağrının sonlandırıldığı şebekeye doğru tanınan görüşme sürelerine dahil edilmesi,
hususlarında kamuoyu görüşü alınmasına karar verilmiştir. Tüketici hak ve menfaatlerinin korunması yönünde önemli bir düzenleme niteliğini haiz uygulama kamuoyu görüşlerinin alınmasının ardından söz taslak düzenleme Kurumumuz tarafından nihai hale getirilmesi planlanmaktadır.