2014 YILI TÜKETİCİ HAKLARI DEĞERLENDİRME RAPORU YAYIMLANDI

2014 yılında Kurumumuz tarafından tüketicilere yönelik yapılan faaliyetleri içeren “2014 Yılı Tüketici Hakları Değerlendirme Raporu” sitemizde yayımlanmış olup, ilgili dokümana buradan ulaşılabilmektedir.
2014 yılı tüketici hakları değerlendirme raporu içerisinde yer verilen faaliyetlerden bazıları şu şekildedir:

TÜKETİCİ HAKLARININ KORUNMASI
♦ Tüketici Şikâyet Sistemi Uygulaması
♦ Elektronik Haberleşme Sektöründe Faturalara İlişkin Usul ve Esaslar
♦ Abonelik Sözleşmelerine İnternet Ortamında Erişim
♦ Borç ve Alacak Bilgilerinin Sorgulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar
♦ Yurtdışından Ülkemize Getirilen Elektronik Kimlik Bilgisini Haiz Cihazların Kayıt İşlemlerine İlişkin Düzenleme
♦ Yurtdışından Getirilen Cihazların Arıza Nedeniyle Değişimlerinde E-Devlet Üzerinden Kayıt İmkânı
♦ Kıst Ücret”e İlişkin Uygulama Esasları
♦ Engelsiz Erişim Kapsamındaki Çalışmalar
♦ Engelli, Gazi ve Şehit Yakınlarına İndirimli İnternet
♦ Çocukların İnternet Kullanımlarında Bilinçlendirilmesine Yönelik Bilgilendirme
♦ Kredi Kartı Bilgileri Kullanılarak Sunulan Hizmetlere İlişkin Düzenleme
♦ Açık Hatlar, Aboneliğin Güncelleştirilmesi ve Mobil Hat Sorgulama Hizmetine İlişkin Rehber Doküman
♦ Yüksek Faturaların Önlenmesine Yönelik Düzenlemeler” Başlıklı Rehber Doküman
♦ Fatura Üst Sınırı Uygulamasına İlişkin Usul ve Esaslar’ın Revizyonu
♦ Tüketici Bilgilendirme Rehberi
HİZMET KALİTESİ
♦ Elektromanyetik Alanları Sürekli İzleme Sistemi (ESİS) Projesi
♦ Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) Güzergâhında GSM ve 3N Kapsama Alanı Sağlanması
♦ Afet ve Acil Durum Haberleşmesi
♦ Bina İçi Elektronik Haberleşme Tesisatı Teknik Şartnamesi
♦ Sabit Telefon ve İnternet Servis Sağlayıcılığına İlişkin Hizmet Kalitesi
♦ Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği’nde Güncelleme
Kurumumuz tarafından yapılan düzenlemeler ile, tüketici memnuniyeti ve güvenliğinin sağlanması esas alınmıştır. Söz konusu faaliyetler yapılırken toplumun engelliler, gaziler, yaşlılar, üniversite öğrencileri gibi pek çok kesimine de işletmeciler tarafından söz konusu grupların kendilerine has özellikleri ve ihtiyaçları gözetilerek uygun koşullarda ve alternatif hizmet götürülmesi hedeflenmiştir. Diğer taraftan, toplumun tüm kesimlerine sunulan elektronik haberleşme hizmetlerinin belirli bir hizmet kalitesi seviyesinin üzerinde sunulması amaçlanmıştır.

 

Söz konusu rapora buradan ulaşabilirsiniz.