İŞLETMECİLERE TÜKETİCİ ŞİKAYET SİSTEMİ OLUŞTURMA ZORUNLULUĞU GETİRİLDİ
Tüketici şikâyetlerinin şeffaf, hızlı, kolay ve etkin bir şekilde çözülebilmesi için işletmecilere tüketici şikâyetlerinin internet ortamında yapılabilmesi/iletilebilmesi ve cevaplanabilmesi amacıyla Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından alınan Kurul Kararı ile yükümlülük getirilmiştir.
İşletmecilerin kuracakları sistemler, altyapı ve uygulama çalışmalarının tamamlanmasını takiben 1/4/2014 ile 30/6/2014 tarihleri arasında test edilmiş olup, 01/07/2014 tarihi itibariyle söz konusu sistem fiili olarak hizmet vermeye başlamıştır.
Buna göre işletmeciler internet sitelerinin ana sayfasında ‘tüketici şikâyetleri’ başlığı altında tüketicilerinin şikâyetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebileceği ve işletmeci tarafından verilen cevapları görebileceği bir bölüm oluşturulmuştur.
Bu çerçevede söz konusu Kurul Kararı ile belirlenen Usul ve Esasların amacı; tüketici şikâyetlerinin işletmecilere yapılabilmesi ve işletmeciler tarafından 10 iş günü içinde tüketicinin şikayetini cevaplandırılmasının sağlanmasıdır. Ayrıca aynı konuda aynı tüketici tarafından yapılan ikinci şikâyetin, yapılan entegrasyon ile Kurumumuz sistemlerine gelmesi (iki yüz binin üzerinde abonesi bulunan işletmeciler için geçerli olmak üzere) ve bu bağlamda Kurumumuz tarafından tüketici şikâyetlerinin ve sektörde mevcut aksaklıkların gözlemlenebilmesi amaçlanmaktadır.
Yine Usul ve Esaslar ile işletmecilere, tüketici şikâyetlerinin çözümü ve önlenmesi amacıyla sundukları hizmetlere ilişkin gerekli tedbirleri alma, şikâyetler sonucu oluşan mağduriyetleri giderme ve benzer durumda olan ancak şikâyetçi olmayan abonelerin de mağduriyetlerinin giderilmesi hususunda gerekli önlemleri alma zorunluluğu getirilmiştir.
Söz konusu düzenlemenin olası tüketici mağduriyetlerinin engellenmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
İşletmecilerin kuracakları sistemler, altyapı ve uygulama çalışmalarının tamamlanmasını takiben 1/4/2014 ile 30/6/2014 tarihleri arasında test edilmiş olup, 01/07/2014 tarihi itibariyle söz konusu sistem fiili olarak hizmet vermeye başlamıştır.
Buna göre işletmeciler internet sitelerinin ana sayfasında ‘tüketici şikâyetleri’ başlığı altında tüketicilerinin şikâyetlerini kolayca ve ücretsiz olarak iletebileceği ve işletmeci tarafından verilen cevapları görebileceği bir bölüm oluşturulmuştur.
Bu çerçevede söz konusu Kurul Kararı ile belirlenen Usul ve Esasların amacı; tüketici şikâyetlerinin işletmecilere yapılabilmesi ve işletmeciler tarafından 10 iş günü içinde tüketicinin şikayetini cevaplandırılmasının sağlanmasıdır. Ayrıca aynı konuda aynı tüketici tarafından yapılan ikinci şikâyetin, yapılan entegrasyon ile Kurumumuz sistemlerine gelmesi (iki yüz binin üzerinde abonesi bulunan işletmeciler için geçerli olmak üzere) ve bu bağlamda Kurumumuz tarafından tüketici şikâyetlerinin ve sektörde mevcut aksaklıkların gözlemlenebilmesi amaçlanmaktadır.
Yine Usul ve Esaslar ile işletmecilere, tüketici şikâyetlerinin çözümü ve önlenmesi amacıyla sundukları hizmetlere ilişkin gerekli tedbirleri alma, şikâyetler sonucu oluşan mağduriyetleri giderme ve benzer durumda olan ancak şikâyetçi olmayan abonelerin de mağduriyetlerinin giderilmesi hususunda gerekli önlemleri alma zorunluluğu getirilmiştir.
Söz konusu düzenlemenin olası tüketici mağduriyetlerinin engellenmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.