POSTA İLE ULAŞMAYAN FATURALARA İLİŞKİN BİLGİLENDİRME YÜKÜMLÜLÜĞÜ GETİRİLDİ

Bilindiği üzere, Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği’ne göre işletmeciler, tüm aboneleri için mali mevzuata uyumlu fatura düzenlemek ve düzenlenen faturayı son ödeme tarihinden önce başka bir talepleri (SMS, e-posta vb.) olmadığı takdirde abonelere posta ile ulaşacak şekilde göndermekle yükümlüdür. Bu kapsamda faturaların posta ile gönderimi esas alınmış ve söz konusu yöntemle faturaların abonelere ulaşacağı öngörülmüştür.

Ancak abonelerin adres değiştirmesi, adresten taşınmış olmaları, adres bilgilerinin eksik/yanlış olması ve benzeri nedenlerden dolayı basılı faturaların abonelere ulaştırılmadan işletmecilere iade edildiği durumların söz konusu olduğu, bu gibi durumlarda abonelerin fatura bilgilerinden haberdar olabilmelerini ve tekrar posta ile fatura alabilmelerini teminen, 30.01.2014 tarihli ve 2014/DK-THD/84 sayılı Kurul Kararı ile düzenleme yapılmış olup bu kapsamda;

Posta ile gönderilen faturaların üst üste 3 kez abonelere ulaşmaması ve işletmecilere iade olması durumunda abonelere;
  • Öncelikle SMS yoluyla, faturaların 3 kez üst üste iade olduğu, adres bilgisi güncellemesi yapılıncaya kadar posta ile fatura gönderimi yapılmayacağı hususu ile fatura bilgisinin SMS, elektronik posta, IVR araması veya müşteri temsilcisi aracılığıyla iletileceği hususunun bildirilmesi,
  • Bildirimi takiben fatura bilgilerinin SMS, elektronik posta, IVR araması veya müşteri temsilcisi aracılığıyla iletilmesi
hususlarına karar verilmiştir.