ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNDE HİZMET KALİTESİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILDI

Bilindiği üzere, Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği ile 31/12/2011 tarihinden itibaren olarak geçerli olacak şekilde sabit telefon hizmeti, GSM mobil telefon hizmeti, internet servis sağlayıcılığı hizmeti ve çağrı merkezi hizmetine ilişkin hizmet kalitesi ölçütleri tanımlanmış ve bu ölçütlere ilişkin hedef değerler belirlenmiştir.

Bununla birlikte, yeni gelişmeler çerçevesinde meydana gelen ihtiyaçlar dikkate alınarak hazırlanan “Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” 21/01/2014 tarihli ve 28889 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Söz konusu Yönetmelik değişikliği ile;

Kurumumuzca yetkilendirilen 3N mobil elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerin (IMT-2000/UMTS işletmecileri) uymakla yükümlü oldukları hizmet kalitesi ölçütleri belirlenmiştir. Bu çerçevede,
► 3N İşletmecilerinin kapsamakla yükümlü oldukları alanlarda başarılı olarak tamamlanan veri indirme işlemlerinin % 95’inin ortalama hız değerinin 768 kbps olması, bu yerlerdeki ses çağrılarına ilişkin ses kalitesinin (sesin net olarak anlaşılması) ise 5 üzerinden 3.5 olması,

► Başarılı indirme işlemlerinin %99’unun her biri için ortalama asgari veri aktarım hızının 256 kbps olması, aynı şekilde başarılı gönderme işlemlerinin de %95’inin ortalama veri aktarım hızının 256 kbps olması,

► Başarısız erişim teşebbüsü sayısının tüm erişim teşebbüsü sayısına oranının azami %5 olması,

► Gönderilen SMS’lerin % 99’unun 15 saniye içerisinde karşı tarafa iletilmesi,

► Oluşabilecek arızaların en hızlı karşılanan %95’inin 48 saat içerisinde çözülmesi, bu sürenin engelli aboneler için 24 saat olması,

► Abone şikâyetlerinin olduğu fatura sayısının, toplam fatura sayısına oranının azami %1 olması,

► Arama başarısızlık sayısının, toplam başarılı arama girişimi sayısına oranının azami %2 olması,

► Bloke edilmiş aramaların, toplam aramalara oranının azami %5 olması,

hususlarında 3N işletmecilerine yükümlülükler getirilerek, tüketicilerin 3N işebekelerinde ulusal ve uluslararası kalite standartlarında hizmet almaları hedeflenmiştir.

Evrensel Hizmet Yükümlüsü Sabit Telefon Hizmeti Sunan İşletmeciler, mobil telefon hizmeti sunan işletmeciler, İnternet Servis Sağlayıcılığı hizmeti sunan işletmecilerin uymakla yükümlü oldukları hedef değerlerde değişiklik yapılarak tüm işletmeciler için belirlenen arıza giderme sürelerinden bağımsız olarak, arıza giderme sürelerinde engelli aboneler için uyulması gereken yeni hedef değerler belirlenmiştir.
Yönetmeliğin Ek-3’ünde yer alan “Arıza giderme süresi” ile “Engelli abonelere yönelik arıza giderme süresi”ne ilişkin hükümleri 31/12/2014 tarihinde, 3N hizmetlerine ilişkin Ek-5’i Yönetmeliğin yayımından 6 ay sonra, diğer hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girecektir.

Yönetmelik değişikliklerinin yapıldığı Resmi Gazete’ye ulaşmak için tıklayınız.